poniedziałek, 25 listopada 2013

Peeling skóry głowy

Dzisiaj byłam w klinice „Hair Derm” na kontroli i miałam też wykonany (już po raz drugi) zabieg peelingu skóry głowy. Jest to świetny sposób na oczyszczenie skalpu, z tego wszystkiego, czego nie usunie szampon. Niektórzy dziwią się, że skórę głowy można (a nawet trzeba) peelingować tak jak twarz, nogi, dłonie. Zabieg taki pozwala uporać się z różnymi problemami skóry głowy, m.in. z łupieżem, łojotokiem. Szampon nie jest w stanie usunąć wszystkich zanieczyszczeń, jakie gromadzą się na naszej głowie. Zanieczyszczenia te, niestety bardzo niekorzystnie wpływają na włosy - zatykają ujścia gruczołów łojowych.


W takim stanie skóra głowy nie wchłania masek i innych specyfików, jakich używamy do jej pielęgnacji. To wszystko osadza się na naszym skalpie jako kolejna warstwa zanieczyszczeń. Jeśli zauważymy u siebie takie objawy jak: swędzenie, nadmierne przetłuszczanie się włosów, łupież – jest to znak, że trzeba oczyścić skórę.  

 

Jakie efekty przynosi zabieg peelingu skóry głowy?


 Peeling przede wszystkim daje efekt natychmiastowego oczyszczenia, co  skutkuje wspaniałym uczuciem świeżości. Włosy nie przetłuszczają się już tak szybko, ponieważ praca gruczołów łojowych jest uregulowana. Wszystkie specyfiki są lepiej wchłaniane przez naszą skórę i kuracja lecznicza jaką stosujemy, przynosi większe efekty.
 Podczas zabiegu peelingu jednocześnie wykonywany jest masaż skóry głowy. To poprawia jej ukrwienie, stymuluje wzrost włosów, a także zapobiega ich wypadaniu.

              Zdjęcia niżej przedstawiają łojotokową skórę prze zabiegiem peelingu i po zabiegu.




W internecie jest wiele blogów i forów, gdzie poruszany jest temat peelingu skóry głowy. Dziewczyny w swoich postach propagują wykonywanie takiego zabiegu samodzielnie w domu, przy użyciu kawy, cukru, itp. Często doradzają, aby domieszać to tego oliwę z oliwek lub inne oliwy. Szczerze odradzam kierowanie się tego typu wpisami. Możecie sobie tylko zaszkodzić. Peelingi wykonywane domowymi sposobami, przy  przypadkowym doborze składników, tylko roznoszą łój po całej głowie i czopują ujścia gruczołów łojowych, zamiast je oczyścić i odblokować. Sama kombinowałam, kierując się internetowymi poradami i doprowadziłam przez to swoje włosy do opłakanego stanu. Należy pamiętać, że każdy z nas ma inny organizm i każdy inaczej reaguje na różne preparaty. Dlatego ważne jest, aby te preparaty dobrać indywidualnie do naszej skóry.  Nie ma innego wyjścia, niż zwrócić się z tym do specjalistów, którzy się na tym znają, są wykształceni w tym kierunku i wiedzą doskonale co jest dla nas dobre a co złe. Tutaj chodzi o nasze zdrowie, więc nie warto się sugerować poradami internetowymi osób, które wiedzą tylko tyle co słyszały lub gdzieś przeczytały , a tak naprawdę nie mają pojęcia o tym co piszą. 
To, że komuś coś pomoże - nie oznacza, że pomoże wszystkim.


Aby pokazać, że nie jestem gołosłowna – opiszę, jak wygląda zabieg peelingu skóry głowy, przeprowadzony profesjonalnie w klinice. Jestem świeżo po zabiegu, więc mogę teraz o nim dokładnie opowiedzieć. Pani wykonująca peeling, tłumaczyła mi jakie czynności, krok po kroku wykonuje. Podzielę się więc nabytą wiedzą. 



Jak wygląda zabieg:

1. Pierwszym krokiem jest wmasowanie olejku dezynfekującego.

Olejek jest dobierany dla każdego indywidualnie. W moim przypadku był to olejek K2. Przy pierwszym zabiegu miałam nakładany inny olejek, ale nazwy już nie pamiętam (zostawmy to specjalistom :)).Preparat ten, ma za zadanie zdezynfekować naszą skórę, aby zanieczyszczenia nie poroznosiły się po całym sklapie podczas peelingu. Takie przygotowanie do zabiegu jest bardzo ważne.


 2. Drugim krokiem jest aplikacja mieszanki na bazie torfu organicznego na oczyszczoną wcześniej skórę. 

Taka mieszanka również jest dobierana odpowiednio do typu skóry głowy. U mnie były to składniki takie jak: torf , węgiel organiczny, sole mineralne oraz tonik seboregulujący. Mieszanka wygląda jak błotko :) Widać to na zdjęciach:





3. Po nałożeniu mieszanki, następuje 15 minut sauny.

Sauna jest bardzo korzystna dla włosów. Potęguje działanie wszystkich składników zaaplikowanych na skórę głowy, rozpulchnia skórę i pomaga dobrze ją speelingować. Podczas sauny miałam wrażenie, jakby te wszystkie zanieczyszczenia na mojej głowie się rozpuszczały i odrywały od skóry. Warto podkreślić, że sauna ma też działanie odblokowujące ujścia gruczołów łojowych, dzięki czemu preparaty mogą dotrzeć i działać tam, gdzie powinny.


                                                                  

                                            




4. Po saunie wykonywany jest manualny peeling skóry.

Jest to ok. 10 minut masowania skalpu i włosów. Taki masaż stymuluje skórę głowy i poprawia jej ukrwienie. Im większe jest ukrwienie, tym lepsze wchłanianie.  Drobinki zawarte w mieszance usuwają łój i wszystkie zanieczyszczenia, które są potem spłukiwane razem z mieszanką J




 5. Po spłukaniu mieszanki, kolejnym krokiem jest dwukrotne mycie włosów odpowiednim szamponem.

W moim przypadku był to najpierw szampon do łupieżu tłustego, który silnie odtłuszcza skórę głowy, a następnie szampon seboregulujący.


 6. Szóstym krokiem jest regeneracja, odpowiednio dobraną do włosów maską . 

Jest to krok konieczny, ponieważ włosy po peelingu są dokładnie oczyszczone i potrzebują nawilżenia. Z taką maską na głowie, znów siedzimy pod sauną przez 10 minut. Maseczka absorbuje dużo lepiej na wypeelingowaną, oczyszczoną skórę i wchłania się dokładnie pomiędzy łuski włosów dzięki zastosowaniu sauny. Włosy w efekcie są silnie zregenerowane. Stosowanie maski po peelingu zaleca się szczególnie przy długich włosach.

 7. Ostatnim etapem zabiegu jest aplikacja preparatu stymulującego gruczoły łojowe „Fungi -Activ - tonik bez spłukiwania.” 

Podczas aplikacji specyfiku, występuje uczucie mrowienia i chłodu.  




Tak oto wygląda zabieg peelingu. Nie znalazłam w internecie żadnego opisu, więc zaprezentowałam przebieg tego zabiegu (na podstawie własnych doświadczeń i informacji udzielonych mi przez Panią specjalistkę). Mam nadzieję, że będzie to dla Was dobre i wiarygodne źródło informacji, bo właśnie to miałam na celu.


 Chciałam jeszcze dodać, że  dzisiaj podczas kontroli mojej skóry (przy użyciu mikrokamery), zauważyłam efekty kuracji. Moje włosy przed pierwszą wizytą w klinice były w okropnym stanie - wyglądało to podobnie jak na zdjęciu przed peelingiem - a teraz,  po miesiącu stosowania odpowiednich preparatów, włosy wyglądały naprawdę dobrze. Zaznaczam, że kontrola odbyła się przed peelingiem.
Jestem bardzo zadowolona z efektów, które mogłam ujrzeć na własne oczy w monitorze. Dzięki atmosferze panującej w „Hair Derm”, po raz kolejny wyszłam stamtąd spokojniejsza i pozytywnie nastawiona do moich włosów. :)












4 komentarze:

  1. A mają jakieś magiczne sposoby na porost włosów? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Klinika ma w ofercie preparaty, które działają na cebulki włosów pobudzając je. W efekcie włosy rosną i są one lepszej jakości :) Post o efekcie mezoterapii skóry głowy jest właśnie o tym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki jest koszt zabiegu?

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak zrobić taki peeling w warunkach domowych, bez sauny?

    OdpowiedzUsuń